Aegir_einarson - 2006-07-20 16:09:08

Wiem że jest juz taki temat. dlatego ten watek proponuję potraktować jako uzupełnienie tamtego. Zdania co do tego co powinnismy rozbudowywać są mocno podzielone więc chcialbym aby każdy sie wypowedział... tak chyba będzie najbardziej uczciwie:)


Enjoy

Og - 2006-07-20 17:23:44

Co prawda demokracją nie jesteśmy, ale w tej kwesti trzeba się kierować wolą większości a większość to jaszczury, a do czego mają minusy jaszczury :D Hehehe tak tylko żartuję!

Sisu - 2006-07-20 18:10:03

Mysle,że wczuwając się w klimat gildii która jest nastawiona agresywnie ( ciii jeśli coś nie tak :D ) i ogólnie na atak przeciwko " nie naszym" :) powinniśmy postawic na zielarza.... żart :P na ATAK moim zdaniem.

IcyDeath - 2006-07-20 19:02:09

Na obrone moim zdaniem.

Korthan - 2006-07-20 19:25:33

Atak atak atak to jak dla mnie priorytet :P

sykacz - 2006-07-20 19:57:40

A mnie brakuje odpowiedzi 'inne' więc potraktowałem ją jako zielarza.
Moja propozycja: atak 5 (ew. 4) - 1 obrona.
Taka byłaby dla nas najlepsza

Morty - 2006-07-20 20:10:59

Jak dla mnie 3 do 1 a nawet więcej niż 3 ataku bo obrone mam z klasy :)

MichuL - 2006-07-20 20:12:04

atak atak 4:1 a nie 3:1 :]

sykacz - 2006-07-20 23:26:29

hmm 40 osób w gildii a tylko 13 głosów w ankiecie, dziwne to trochę...

IcyDeath - 2006-07-20 23:52:29

To już i tak sporo jak na aktywność naszych graczy w gildii. :)

Aegir_einarson - 2006-07-21 09:13:28

hehe ale widac która częśc ekipy jest zgrana i się udziela:) w gruncie rzeczy... dla mnie tez chyba będzie lepszy atak. Bo wąłsciwie powstaje dylemat. Klimatycznie dla berserkera powinien byc baaardzo duzy atak i stosunkowo mala obrona (szał i takie tam:) ). Pytanie czy w tej grze da się żyć z niską obroną? jak myślicie?

xXNevergonEXx - 2006-07-21 09:27:18

Według mnie powniśmy postawić na attack

Lucyfer - 2006-07-21 09:38:53

Aegir_einarson, nie da się. Przetestowałem to bardzo dokładnie w poprzedniej erze. Do pewnego czasu było spoko. A na turniejach też nie było problemu, ale bicie potworów to była masakra. Dopiero jak przyłączyłem Joninów do BG, oni wtedy mieli taka obrone jak Joninowie atak, to możnabyło normalnie grać. Stąd moje twierdzenie, że lepiej inwestować w obrone.

I tak na marginesie ZIELARZ - palić zioło jest wesoło :)

Axsis - 2006-07-21 14:48:04

Jestem szermierzem wiec dla mnie to nie ma dużej różnicy ale postawiłbym na atak

Raziel - 2006-07-21 15:53:46

to ma byc gildia agresywna wiec przede wszystkim atak a obrona przy okacji bo jak wiadomo najlepsza obrana jest atak ;)

Azdrubal - 2006-07-22 14:03:50

Atak... Nic dodać nic ująć :)

Og - 2006-07-22 14:14:00

Teraz pytanie... Czy mam rozwijać na zasadzie 3 klikniecia atak 1 klikniecie obrona, czy naklikac ataku do 300 i dopiero wtedy zgodnie z proporcja 3:1
? Jak wolicie?

IcyDeath - 2006-07-22 14:23:55

Sam atak narazie :)

Azdrubal - 2006-07-22 14:36:34

Doklikaj do 300 i dopiero potem proporcje

Sigmar - 2006-07-22 16:46:17

Zdecydowanei ATAK obrona z klasy u mnie i 3:1 jest dobrym rozwiazaniem o ile dobrze pamietam tak BG szlo 1:3 i dobrze na tym wyszlo jednak teraz 300 ataku i pozniej przejscie na  3:1 to super pomysl do dziela Og :P

Korthan - 2006-07-22 16:51:13

Bardzo dobre rozwiązanie szczególnie dla mnie(oraz innych lacertów którzy mają -15% zr) bo wysoki atak jest mi potrzebny a pózniej można isć już systemem 3:1

Azdrubal - 2006-08-11 08:22:54

Dobra, widzę że trzeba wznowić temat. W związku z tym co napisał Behemoth powinniśmy rozwijać teraz płatnerza dla równowagi...
Og'a nie ma do soboty wieczorem, ale dam mu znać i wyjaśnię o co biega. Tymczasem wstrzymam się z wydawaniem kasy gildyjnej.

[EDIT]: Zgodnie z jedną z naszych maksym, druga myśl: Ciekawe, czy BG o tym wie? Jeśli nie, to oni z kolei inwestują w obronę. Potrzeba nam szpiega zatem (Lucyferku, gdzie jesteś :P ).

Fangorn - 2006-08-11 08:30:09

No to ja ide. Tka sie składa że jestem zarejestrowany u nich na forum :P

Sisu - 2006-08-11 11:20:41

tak się składa,że standardowo inwestują w obrone-staty podobne tylko zamienić obrone z naszym atakiem.

sykacz - 2006-08-11 11:31:22

Przede wszystkim nie inwestują w alchemika, bo się totalnie nie opłaca.
Kowal    173   
Platnerz    309

Behemoth - 2006-08-11 11:52:19

A ja bym alchemika podciągnął. Skórzane przedmioty póki co bardzo się opłacają

Fangorn - 2006-08-11 12:41:18

U niebieskich widze całkiem nowe forum :D Nawet sakiewke se zrobili. Troche poszperałem i zgadzam sie z Sisu i sykaczem

Lucyfer - 2006-08-11 13:12:37

Tak jak napisał Sykacz, a alchem tylko na 1. Co do naszego rozwoju to sie popieprzyło moim zdaniem. Z tego co wiem z budynków dostaniesz max połowe tego co masz sam. Tak więcproponuje dodać troche do obrony/ płatnerza a później rozwajać alchemika i umagiczniać skórzany sprzęt bo z niego bonusy dostanie każdy, a z płatnerza/ kowala tylko ci rozwijający zręczność i zwinność.

Azdrubal - 2006-08-11 13:37:08

Zgodę na inwestowanie w płatnerza (nawet do równego poziomu z kowalem) mamy od Og'a:)

Aegir_einarson - 2006-08-11 17:35:19

No to git. Co do alchemika to bardzo sie oplaca ulepszac rzeczy skórzane.. a widze ze wiekszość takich używa.. zresztą alchemik 5 poziomow kosztuje tyle co mniej więcej 1,5 poziomu kowala.... albo i mniej... więc to żaden koszt. Zastanawia mnie to co zostało napisane przez sykazca w temacie obok.. bo jesli to prawda (każdy pow. 200 tr. bazowych ma 100% bonusu z gildii) to na dobrą sprawę można by dalej leciec tym systemem..... ale... sam juz nie wiem:/ za duzo sprzecznych informacji. jak ma ktos dojście do Wojtka to może sie go zapyta Og? wiem ze ty masz jakies dojscie nie?:>

Lucyfer - 2006-08-11 20:25:42

Dowiedzieć się czegoś od Wojtka jest... P******ne. To najbardziej wkurza mnie w tej erze... nic nie wiadomo, nigdzie nie jest to opisane a nawet Team ma sprzeczne informacje.

Sigmar - 2006-08-13 17:42:53

Tak to juz jest :/ a co do rozbudowy platnerza na wyzszy poziom zgoda bo zaczynam miec watpliwosci co do przydatnosci ataku w tej erze :P

Lucyfer - 2006-08-14 00:04:25

Wszystkie nasze plany są z dupy bo co z tego, że masz wypasiony atak wieczorem skoro wstajesz rano i masz 300 mniej.

Behemoth - 2006-08-14 12:06:50

Niemniej jednak powinniśmy rozwijać nadal atak. Chuj go wie co jeszcze admin wymyśli i możemy się znowu obudzić z ręką w nocniku. Póki co kowal jest wypasiony i trzeba go dalej tuczyć. A nóż uda się przekonać Wojtka, żeby dał 100% z budynków wszystkim pow. 50lvl np. Pomimo złudnego wrażenia atak ma nadal większe znaczenie niż obrona ( w poprzedniej erze to liczyłem ). Różnica nie jest duża ( rzędu 2% ) ale jednak jest. Widzę natomiast, że płatnerz cały czas rośnie, a kowal stoi. Moim zdaniem trzeba wrócić do systemu 3:1 na korzyść ataku. Obecnie to i tak będzie najrozsądniejsze a przy okazji zabezpieczymy się na wypadek niespodziwanych wybuchów "inteligencji" admina

Fangorn - 2006-08-14 12:38:36

Róbmy swoje. Dobrze jest tylko jak będą wojny to trzeba BG rozwalić :D

Og - 2006-08-14 13:43:10

Skoro nie mozna wykorzystywac wiecej niz polowa wlasnego ataku, to wszelaki rozwoj skupony bardziej na jednej cesze niz na innej jest chory! Do tego atak spadl bo nie zaplacilem podatku, i odrazu sie dopierdolili! Uwazam za bezcelowe cisniecie w jedna ceche, skoro czesc wojow z tej premii wogole nie skorzysta.

Lucyfer - 2006-08-14 14:16:42

Zgadzam się z Ogiem.

Behemoth, a jak Ty policzyłeś, że kowal jest lepszy od płatnerza / atak od obrony ? Bo moje obserwacje z poprzedniej ery są wręcz odwrotne. Przeniosłem się razem z większością moich wojowników z Joninów, którzy mieli wypasiony atak do BG gdzie mieli na niewiele wyższym poziomie obrone i wszyscy moi wojownicy stwierdzili zgodnie, że z płatnerzem im dużo lepiej. Stąd moje pytanie jak to wyliczyłeś.

Sigmar - 2006-08-14 15:58:47

Panowie wiec jak przechodizmy na nowa taktyke?? 3:2 ?? :P bo na to wychodzi zeby mniej wiecej rownomiernie ale np z wiekszym uwzglednieniem ataku albo jak wolicie obrny :)

IcyDeath - 2006-08-14 16:04:25

Ja już bym wolał dociągnąć płatnerza do 300 poziomu, a później się zobaczy.

Ghostwheel - 2006-08-14 16:11:07

Też uważam, że powinniśmy dociągnąć Płatnerza do 300 poziomu, a potem utrzymywać mniej więcej podobny poziom kowala i płatnerza z lekką przewagą kowala np. 50 lvl-i.

Korthan - 2006-08-14 19:01:21

według mnie powinniśmy sie zastanowic co chcemy rozwijać bo utrzymywanie podobnego poziomu  płatnerza i kowala sie nie opłaci musi byc przewaga jednego a tak kazdy by mógł dostosować rozwój swojej postaci do budynków w gildii ja cały czas jestem za kowalem ponieważ mam -15% do zr i nie zabardzo opłaca mi sie dawać tam jakiekolwiek punktyz poziomów

Azdrubal - 2006-08-14 19:08:33

Zdecydujmy się w końcu może? Proponuję sonde zrobić.

4:2

Behemoth - 2006-08-14 22:34:12

Og napisał:

Skoro nie mozna wykorzystywac wiecej niz polowa wlasnego ataku, to wszelaki rozwoj skupony bardziej na jednej cesze niz na innej jest chory!

Nie połowa, tylko 75%. To jest spora różnica. Poza tym z tego co zaobserwowałem, to dużo ludzi dostaje nawet więcej niż 75%. Poza tym dużo więcej jest atakujących ( czyt. pakujących cokolwiek w atak ) niż w obronę. Rycerzom np obrona jest kompletnie zbędna bo i tak pasujące nam klasy mają bonus do zręczności ( poza barbami ). Bersekerzy np nie potrzebują obrony bo mają wypasiony atak i biją mocno. Szermierze mają 100% ataku z gildii, więc po cholere im ciułanie teraz obrony? Nadal ciągnięcie ataku uważasz za chory pomysł? Jeżeli tak, to jakieś konkretne argumenty proszę. Poza tym jak mówiłem to jest swego rodzaju zabezpieczenie przed wybrykami admina. Jestem bardziej pewien, ze prędzej czy później dostaniemy te 100% z gildii

Jak natomiast obliczyłem, że atak jest bardziej opłacalny od obrony? No cóż... Pamiętam tylko tyle, że w GWN była zażarta dyskusja na ten temat. Kiedyś siedziałem w wojach dużo bardziej niż teraz. Ciężko mi z pamięci odtworzyć cały cykl obliczeń. Niemniej jednak to tylko statystyka, a jak wiadomo w wojownikach statystyki można se w buty wsadzić.

Axsis - 2006-08-18 23:49:59

Pasuje juz ostatecznie zdecydować jak rozwijamy budynki i wtedy każdy dostosuje rozwój swojej postaci do rozwijanych budynków czyli albo jeszcze raz robimy sonde albo zostaje tak jak jest.Według mnie budynki sa rozwijane dobrze a jak komus brakuje obrony to zawsze mozna tam dawac jakieś punkty z poziomów ja tak robie :)

Og - 2006-08-19 01:22:41

Powiedzcie moje biedne chrząszcze... KTO Z WAS Wykorzystuje pełną premię do ataku z kowal. Czyli jego 75% z wartości podawanej w statystykach >= 354 ??
No kto... Jeśli będzie was wielu, to podniesiemy tego kowala, ale jeśli nie to po kiego wała się pytam??

Ja pomimo, tego że jestem szermem wykorzystuję na chwilę obecną : 330,75 więc nieco mi jeszcze brakuje jak widzicie... A staram się nadgonić naprawdę.
Dla odmiany obrony mogę mieć z gildi... 389,25... Tak tylko mówię... Poprostu sprawdźcie ile wykorzystujecie, a później się zastanawiajcie w co łądować punkty!

Og, a ja to już pier***le! Jesteś mistrzem, znasz się na tym i ja Ci ufam. Mam w dupie to, czy mnie zwyzywają tutaj za chwilę, ale wylicz sam, co się najbardziej opłaca i po prostu to ogłoś. - Azdrubal

killfactor - 2006-08-19 17:17:34

Po(sz)czekajmy na Cliva. Jako były master Bordo też powinien coś z tą mechniką kumać.

Clive - 2006-08-19 17:38:03

Dobra, przeczytalem cały temat. Z tego co mi sie wydaje macie strasznie dużo lancertó a w szczególności paladynów. Oni nie ają bonusu do zrecznosci lecz z rasy nawet minusy. Z kolei nawet rycerzowi przydaje sie obrona, w zeszlej erze pod koniec ładowaliśmy tylko w to aby sprowadzić szanse w walce mniej wiecej 50% do 50% bo to bylo najdogodniejsze. Tutaj z kolei jak macie bonus do zwinności i ją ładujecie bo musicie aby założyć ekwipunek z zasady macie ją wiekszą. Dlatego nie mozecie tego zaniedbywać. Ja ładowalem równo w oba budynki ze stała przewagą kowala nad platnerzem która sie zmieniala w zależności od poziomu. Moją propozycją jest 1:1 z przewagą hm... 100 i lekko rosnąćą kowala lub aby to roslo równomiernie 3:2 lub 4:3 gdyż są wieksze szanse na wykorzystanie wszystkich bonusów.
Behemoth system na trafienie sie troche zmienił dlatego poprzedniej ery jako przykladu bym nie brał. I jak pamietam w pewnym momencie zaczeliście równo ładować w obrone :D Na dodatek teraz inaczej działa ekwipunek :)
Podsumowując 3:2 lub 4:3  z dynamicznego rozwoju a bardziej stały to z przewagą kowala.

PS. I bym zapomniał... Należy pamietać iż budynki budują sie stosunkowo szybko nawet później a poziom srednio zdobywasz 1 na dzień. I po pewnym czasie i tak bedziesz mial max w ataku i unikach Dlatego nie można zapominać o płatnerzu bo przemdioty dają procentowe wartości :)

Og - 2006-08-19 17:40:36

Czyli mniej więcej to co teraz się dzieje... Mamy mocniejszego kowala od płatnerza. I tak jakoś jedziemy.

Behemoth - 2006-08-19 20:47:14

Zasadniczo się z Tobą zgadzam Clive i nie zamierzam nawet wchodzić na Twój autorytet, ale co do rycerzy zgodzić się niestety nie mogę. Pasują nam rasy z bonusem do zręczności ( Bersekerzy, Gwardziści, Łowcy ) więc próbując złagodzić ich ataki tylko marnowalibyśmy punkty. Dużo lepiej włożyć te punkty w żywotność i... zręczność. Ja z gildii mogę pobrać raptem stówkę uników. Przedmioty ustawiłem sobie pod atak i w zasadzie tylko tak mogłem zrobić to rozsądnie. Z przedmiotów mam +70 do zręczności, -10 do zwinności, +17% większe trafienia i tylko +4% większe uniki. I moim zdaniem dla rycerza jest to optimum, bo jak napisałem wyżej pakowanie w obronę jest po prostu BEZCELOWE.
To tylko taka mała dygresja, a przykład z poprzednią erą faktycznie był faktycznie nietrafiony. Tam pewne rzeczy można było wytłumaczyć. Tutaj dzieją się po prostu CUDA ;). I tak nie da się wszystkim dogodzić, więc decyzja i tak należy do Oga. Myślę, że stosunek 3:2 na korzyść kowala byłby najbardziej optymalny dla całej gildii

Aegir_einarson - 2006-08-19 23:52:51

3:2 albo nawet 4:2 czyli 2:1 dla kowala... ja jestem berkiem i pakuję sporo w zręczność więc jedyne sensowne bonusy jakie mogę mieć to te do zręczności. na zwinkę nawet nie liczę .. więc dla mnie jak najbardziej przewaga kowala...:)

Clive - 2006-08-20 07:17:13

Widzisz Behemoth Należy pamietać iż stosunkowo łatwo jest sprowadzić do stosunku 50% na 50% a dużo trudniej do dużych trafień. Bo podniesienie tej obrony dużo nie kosztuje a postaciom bez zreczności utrudnia zabicie Ciebie bo nie mają 80% na trafienie Ciebie ale 50 lub nawet mniej.. a Ty z kolei masz niewiele mniejszy atak niż być mial pakując wszystko w kowala i wieksze szanse na trafienie go... a czyż nie o to chodzi :)

Aegir :) ale ja tutaj mówie o ogóle, nie wiem ilu jest berków ale budynki dostosowywuje sie raczej pod wiekszośc... ale dobra, ide spać bo klepie głupoty :) rano to przeczytam i przemysle jeszcze raz...

Sigmar - 2006-08-20 08:36:46

Panowie krotko mowiac tak jak zaporponowalem jak tylko odnowiono temacik 3:2 z przewaga kowala :)

Og - 2006-08-20 13:27:00

albo 4:3... Zdecydujmy się... Myślę, że podciągniemy atak do 400 a obronę do 300 i zadecydujemy, czy dalej dynamicznie rozwijamy 4:3 czy się to nie sprawdza.

Sigmar - 2006-08-20 14:48:56

Ot tak popieram ta inicjatywe :)

Aegir_einarson - 2006-08-20 21:15:35

No i psotanowione:)

Elasharr - 2006-08-22 04:55:56

Ja samolubnie puściłem głos na 3:1 dla obrony, bo klasy ofensywne zawsze wychodziły lepiej na bonusie do obrony. Najlepszy przykład to berserkerzy z BG w IV erze. W innych gildiach berki leżały i kwiczały bo na wyzszych poziomach stwory ich lały, w powodu braku obrony, a w BG potężny bonus umożliwiał im normalne bezproblemowe lanie stworów.

Obiektywnie jednak jestem za opcją 2:2 bo wg mnie jest to jedyna opcja sprawiedliwa gdyż wtedy tak samo korzystają klasy ofensywne jak i defensywne.

Opcja full atak to już dla mojej i tak słabej postaci by była totalna porażka.

Fangorn - 2006-08-22 08:56:47

Proponuje żeby zostało tak jak jest, bo właśnie teraz idziemy na taki stosunek ataku do obrony jaki zaproponował Clive

Og - 2006-08-22 11:42:34

Elasharr, nie no full w jedną cechę totalnie odpada... Bo nawet postaci z premią klasową do tej cechy mogłyby mieć problem z wykorzystaniem pełni budynków.

Ssighames - 2006-08-23 19:30:10

Co do płatnerza i kowala to nie bede sie udzielał... sami lepiej wiecie, ale za to rozwijanie alchemika do takiego poziomu w jakim teraz jest to chyba lekka przesada. Nie wiem czy ktos ma zbroje, bron na +16 i czy starczy mu na to kasy, statystyk i leveli. wiec rozwijanie dalej alchemika chyba nie ma sensu. Nie wiem moze alchemik jest tani w budowie i zwieksza poziom gildi, ale tak czy siak dalsze rozwijanie go według mnie jest bezcelowe. I chyba lepiej zaoszczedzic na inne budynki np. płatnerz/kowal.

Pozdrawiam

/uwaga na ortografię - Sykacz/

Fangorn - 2006-08-23 19:34:01

Nie zgadzam się że rozwijanie alchemika nie jest potrzebne. Wiele osób w naszej gildii stale alchemizuje swoje skóry nawe do większych poziomów niż +16

Clive - 2006-08-23 19:40:07

Widzisz... przecietny gracz alchemizuje najlepszą rzecz... my natomiast robimy to tak aby bylo tanio i nasze rpzedmioty staly sie lepsze od najlepszych oraz bardzo oplacalne. Ja na +17 musze wydać chyba 33k tulko... bo mam skórzane buty. A broni i zbroi nie mam zamiaru umagiczniać chyba zę na 400 poziomie bede tak zarabial ze te kilka poziomów mnie nie zabóli z kasą a da kilka % do ataku lub uników. Pamietaj że praktycznie nikt nie wykorzystuje pelnych bonusów jakie dają nam budynki.
Dlatego uwazam alchemika za niezlywkle ważną inwestycje.

Ssighames - 2006-08-23 19:43:27

Nie mówie że nie jest ale na tym poziomie na jakim jest nasza gildia to chyba tyle alchemika ile teraz jest chyba starczy bo:
-kto ma tyle kasy?
-kto ma taki level żeby nosić ćwiekowaną +16
-dlaczego kasa którą przeznaczają woje na alchemika nie mogła by iść na Gildie?



Clive napisał: Dlatego uwazam alchemika za niezlywkle ważną inwestycje.

Na ale chyba na wyższych levelach wojów bo i kasza wieksza z potworow i lepsze staty by załozyc taka zbroje skóżaną +n

Pozdrawiam

Clive - 2006-08-23 19:54:08

Widzisz... 30k to już nie jest tak dużo. Ja zarabiam ok. 5k na walce wiec 12 tur i mam kase na umagicznienie a 1% do ataku daje mi wiecej niż kowal. Mozna dawać na gildie i mieć alchemika. To sie już taraz oplaca.. mówie zę od jakiegoś 80 poziomu już warto. Powtarzam, zbroje i broń zawsze byly zbyt droga inwestycją. Ale rekawice, buty, naramienniki, nagolennice są takie w ulepszaniu bo bierzesz najtasze za 1400 zlota skórzane i ulepszasz. Na +16 dają 9% do ataku i 5% do uników. A to jest zasadnicza różnica. I ulepszenie calości nie kosztowaloby takiej fortuny.
Pamietaj że możesz wykorzystywac tylko 75% z swoich statów. Czyli jak masz sam 400 ataku to kowal daje Ci tylko 300 a już mamy wyższy poziom. To samo tyczy sie obrony.

Fangorn - 2006-08-23 19:55:47

A kto tu mówi o alchemizowaniu zbroii?? Przeciez zakładasz toge i wcale nie musisz w nią pakować

Ssighames - 2006-08-23 20:00:55

Fangorn napisał:

A kto tu mówi o alchemizowaniu zbroii?? Przeciez zakładasz toge i wcale nie musisz w nią pakować

Daje przykład, a poza tym taga nie jest dla najemników tylko dla mnichów.

Pozdrawiam

IcyDeath - 2006-08-23 20:03:46

To że jest dla innej klasy nie robi wielkiej różnicy bo na 15% unikow w tej zbroi zmienia ci się tylko o 3% w dół... To masz 12% czy jakoś tak... :)

Aegir_einarson - 2006-08-23 20:08:42

Offtop sie robie panowie... z takimi tematami do ekwipunku proszę:)... dzięki...

Ale zeby nie było! Ja uważam że alchemika trzeba rozwijac.. jesttani jak barszcz a większośc ludzi mówię o szermach palasiach rycerzach... własciwie kto nie lata w skórze? a tanie to jest jak barszcz. Jak napisał Clive 6 walk i masz następny poziom skórzanego przedmiotu... to jest bardzo porzebne:)!!

Behemoth - 2006-08-23 20:10:49

Clive, ale z tego co mówiłeś na sb masz nagolenniki brzytwowe na poziomie +13 ;) To jest średnio 400k za poziom! Więc ulepszasz nie tylko skórę, ale także rzeczy drogie. Póki masz z czego regularnie wpłacać na gildię to jeszcze pół biedy, ale po pierwsze dajesz kiepski przykład innym ( a nóż pójdą w Twoje ślady... ) a po drugie tyle szmalu co wydałeś na siebie możnaby zainwestować wcale nie w kowala czy płatnerza, ale właśnie w alchemika. Na skórzane przedmioty każdego stać. I tu właśnie znowu podkreślę jak ważny w tej chwili staje się alchemik, kiedy już mało kto czerpie 100% z gildyjnych dóbr. Skóra to nasza przyszłość ;) Natomiast jeżeli te nagolenniki brzytwowe +13 to był jakiś żart sytuacyjny ( nie śledzę sb zbyt wnikliwie ), to wycofuję wszelkie zaczepki ;) Ale jeżeli nie, to śmiało mogę powiedzieć, że kupa kasy została zmarnowana*

*- ja wiem, że dla nas rycerzy każdy 1pkt dmg jest mnożony x5 czy nawet więcej, ale tak duże kwoty mogą w znacznym stopniu pomóc całej gildii. Jestem pewien, że tego Ci tłumaczyć nie muszę. I wcale nie chodzi o wyścig kto wpłaci więcej tylko po prostu o szybki rozwój

Clive - 2006-08-23 20:22:03

No tak... zgadzam sie z Tobą, mialem swoje powody aby tak zrobić i wiem jak postepować z tym dalej. Akurat to jest chyba jedyna rzecz jaką warto ulepszać poza skórą ale na wyzszych poziomach. Ja to zrobilem za wczesnie i nie kontynuuje ulepszania nagolenników. Ale fakt ze skóra to przyszlosć :) To akurat nie wplynie na moje wplaty na gildie. A zbyt szybki wzrost alchemika przerobilem w TKN i to tez nie jest najlepszy pomysl bo powoduje prawdziwy zastój. Lepiej go również ulepszać jakimś stalym trybem... a nie że 30 poziomów jednego dnia.

Behemoth - 2006-08-24 00:30:51

Póki co 30 poziomów alchemika dziennie nam nie grozi ;) Wpłaty nie są aż takie dynamiczne, poza tym coś trzeba jednak pakować w kowala i płatnerza. Jakbyś dał te yyy... 5mln (?) na gildię to złego interesu z pewnością byś nie zrobił ;) Ale masz rację, że te nagolenniki to coś, co w przyszłości będzie warto podciągnąć ( tu ukłon głównie w stronę rycerzy i ras z bonusem do siły ). Jednak do tego naprawdę długa droga, bo póki co ja dziennie nawet nie wycisnę na 1 poziom :) No ale dzięki temu musisz mieć niezłego kopa w dmg ;) Bądź co bądź, pozazdrościć ;)

Og - 2006-08-24 00:47:38

Alchemik jest bardzo ważny. Naprawdę, nie przejmujcie się poziomem budynków wystrczy, że będziemy mieli porównywalną wartość z BG. To tyle :)

Aegir_einarson - 2006-08-24 09:22:16

No i mamy:P alchemika na +28:) siakos tak sporo skaczą ataki. wczoraj miałem +9 z kazdego rpzedmiotu... po ulepszeniu mam +12... czyli 3x3=9% więcej do ataku.. i tym sposobem jako ork berserker mam 1200 ataku:P

Behemoth - 2006-08-24 12:31:25

Ale co.. jak.. gdzie? Ktoś wygrał w totka i przeznaczył wszystko na gildię? :D Nareszcie zrównalismy się poziomem z BG, a jak tak dalej pójdzie to wyścigniemy ich jeszcze w tym tygodniu. Alchemik po prostu wypasiony, ale nie wstrzymywałbym się z inwestowaniem w niego. Co regularność to regularność

Aegir, a jak Cie zaatakowałem miałeś tylko 972 :P

Aegir_einarson - 2006-08-24 12:55:58

ale rzeczy upgradowałem dopiero niedawno moze atakowałes mnie wczesiej.... no i sprawdziłem... 1080 mam.. wtedy zadziałał pewnie gniew jeszcze:P nie zmienia to jednak faktu że jest to duzo:P jak na berka:)

Azdrubal - 2006-09-04 22:00:50

Hej, mimo wszystko kowal i płatnerz jakieś tam bounsy ciągle daje... Nie przesadzacie z tym alchemikiem trochę?

Lucyfer - 2006-09-05 10:43:55

Alchemika rozwine do 50, i zrobimy małą przerwe,bo jak sądze i tak nikt narazie nie ma tyle kasy żeby to wykorzystać. Przerwa będzie raczej krótka ale troche pozwoli nam nadgonić. Złoto zgromadzone w tym czasie w skarbcu bedzie zaoszczędzone. Nie wydam go na płatnerza ani kowala, bo sądze, że teraz jest to nieopłacalne. Pamiętajcie, że alchemik przynosi korzyści wtedy gdy rozwijacie zr i zw. Jeśli zaniedbujecie te cechy korzyści z umagiczniania przedmiotów są mniejsze.

Behemoth - 2006-09-07 23:45:23

Tak się zastanawiam, czy przypadkiem nie warto doładować kowala? Dzięki skórom mam prawie 50% bonusu do zręczności ( raczej jak każdy ) i w chwili obecnej jako rycerz wykorzystuję CAŁY bonus z gildii. W tym turnieju nie będzie jeszcze maksymalnego ograniczenia budynków z gildii, więc moze warto dopakować kowala? Razem z alchemikiem i tak stworzą mocny duet. Obecnie i tak nie sądzę aby była jakakolwiek osoba w gildii, która ma 3 skóry "doładowane" do 50, więc nie warto na razie pakować więcej w alchemika. A kasa jest...

Sigmar - 2006-09-08 04:21:32

Tu sie zgodze trcohe na wyrost potraktowalismy sytuacje zwiazana z obcinaniem bonusow... jakby nie patrzyl jesli bonusy zjada do 20% za jakis czas to przy kowalu 500 bedziemy mieli +100 a przy kowalu 1000 bedziemy mieli +200 zawsze to cos i nie mozemy odpuszczac zawsze to jakis procent zawsze!! nawet ustalic np do czwartku pakujemy sobie w skore a w piatek cala kasa jaka zarobimy idzie w kowala bo jak narazie widze ze platnerz nei ma szans kazdy chce kowala :P nei wiem takie tylko moje sugestie zeby w piatk i sobote dawac w kowala i tylk okowala i zeby nie ulepszac skor!! a od niedzieli do czwartku ulepszac skory i nie wplacac na gildie i tak kasa z podatku plynei i to niezla :P ale to tylko moje skromne zdanie :P

Raziel - 2006-09-08 09:52:42

zgadzam sie z Sigmarem ale ja bym rozbudowywal kowala w czw i pt bo sob to wg mnie troche po fakcie bo turniej juz bedzie trwal chyba ze wszyscy beda czekac na walke do samego konca liczac na jeszcze jakies wieksze bonusy

Sigmar - 2006-09-08 10:18:12

Chodzi mi o to ze w piatek wystarczy jesli ludzie wplaca wszytko co maja na gildie i w sobote wplacac tez wszytko pamietaj ze kiedy w sobote sie nawet po turnieju rozbuduje zawsze to bedzie pomoc na nastepny turniej :) te dni poprostu wydaja sie najbardziej neutralne bo we wszytko ladujemy na tygodniu a w piatek wplacac na gildie kowal up i w sobote to samo a od niedzieli again tylko alchemik z podatkow i ulepszanie skor :) az do piatku :)

Etrius - 2006-09-08 20:34:23

Sigmar bardzo dobry pomysł, tylko moze podniesc by podatek w takim mkomencie, bo nie kazdy wplaca na gildiee tyle samo i byliby tacy ktorzy by wogole nie wplacali, wiec moze podniesc by go np do 15% i byłaby kasa na podnoszenie alchemika. Kto by chciał wplacac to by wpłacał, a kto nie to z ofiar by dawał chociaz troche :)

Lucyfer - 2006-09-09 01:49:59

Nie zgadzam sie z Wami. Już niedługo wyjdzie na to , że aby korzystać z kowala wpełni trzeba by płacić 5x drożej niż to było na początku. To chorendalne sumy za kazdy jeden punkt. Sądze, że wpłaty to zły pomysł i lepiej aby każdy na własną rękę umagiczniał sprzęt. A jeśli już się upieracie to najwyżej budujmy za to co zostanie z podatków, choć i to uważam za zbędne.

Sigmar - 2006-09-09 08:55:00

Ale i tak nikt nie umagiczni sobie skor tak szybko jak sie bedzie rozwijal alchem... ale coz my za malo wiemy :p nich i beda wojny (o ile beda) najwyzej bedziemy dostawac po dupie ;) (dobra wiem a teraz prosze bez ostrej krytyki :p )

Lucyfer - 2006-09-09 12:15:02

No dobrz to moja krytyka będzie łagodna...

jeśli będziemy całe złoto, z wyjątkiem podatku, przeznaczać na umagicznienia to pójdzie w miare sprawnie.

Popatrzcie na sprawe tak alchemik i umagicznienia dają bonusy %. Powiedzmy 1% z 500 (to wcale nie tak duzo, a z czasem bedzie dużo więcej) to 5. Zeby na turnieju uzyskać tyle z kowala potrzeba zbudować 20 poziomów kowala. Mówie o sytuacji, która nastąpi już niedługo kiedy bonusbędzie wynosił tylko 20%.

Jeśli podajecie argument wojen to możemy odkładać złoto w skarbcu a jeśli przyjdzie taka potrzeba w każdej chwili zbudujemy kowala. Pamiętajcie, że łaska admina na pstrym koniu jeździ. Nigdy nie wiadomo co mu do łba strzeli i jakie zmiany nam jeszcze zafunduje. Więc odłożenie troche złota, którego i tak sensownie nie możemy wydać, jest dobrym pomysłem.

Fangorn - 2006-09-09 12:40:42

Zgadzma sie w stu procentach. Ta era sie za często zmienia. Dobrze będzie odłożyc jakąś kase na czarną godzine

Sigmar - 2006-09-09 13:54:33

To moze zmodyfikujmy moja propozycje i w piatki odkladajmy kase poprostu :p albo w soobty :p zeby raz w tygdoniu odlozyc cos kasy do skarbca i zeby sie kisila :)

Lucyfer - 2006-09-09 14:00:44

Jak narazie nadmiar kasy jest w skarbcu a nie w naszych sakiewkach. Budujemy więcej alchemika niz jesteśmy w stanie wykorzystać (przynajmniej większość z nas) tak więc ten nadmiar ze skarbca sam będzie się składał na kupke bez konieczności dodatkowych wpłat. A wpłaty dodatkowo pogłębiły by tylko stan, który teraz mamy, czyli to, że nie nadążamy z umagicznieniami. Tak więc uważam, że wszystko co mamy we własnych kieszeniach przeznaczamy na umagicznienia, a Herszt buduje alchemika wedle naszych potrzeb i jeśli zostaje nadmiar złota to niech czeka na czas kiedy się przyda.

Shlaffrock Hasyss - 2006-09-09 19:46:31

Czekające pieniążki nie przyniosą rzadnych korzyści. Sugeruję inwestować wciąż w kowala i płatnerza. Zwłaszcza że w najbliższym czasie ograniczenia bonusów na turniejach nie są jeszcze aż tak potężne (zwiększają się o 10 % co tydzień).
A alchemik przy okazji też może o poziomów kilka podskoczyć.
Magazynowaniu funduszy stanowczo się sprzeciwiam.

Etrius - 2006-09-10 13:31:06

Niestety kolego nie masz racji, popatrz na to z tej strony. Kolega Lucyfer juz to wyjansnił, ale ja powtorze. Podwyzszajac kowala i platnerza zyskujemy mniej niz poprzez podwyzszanie alchemika i umagicznianiu sprzetu.. Lepiej podwyzszyc podatek i gromadzic fundusze w skarbcu:) Bedzie to oplacalne, bo gdyby weszły jakies zmiany bedziemy przygotowani, a alchemika podniesie sie jak bedzie potrzebny wyzszy poziom :)  A wracając do podatku. Kto jest za podniesieniem z 5% < x
Jezeli tak to ile miałby miec ten nowy podatek>?

Shlaffrock Hasyss - 2006-09-10 16:11:08

Jak sam zauważyłeś, "podwyzszajac kowala i platnerza zyskujemy mniej niz poprzez podwyzszanie alchemika i umagicznianiu sprzetu". ZYSKUJEMY MNIEJ. Ale jednak zyskujemy. W przeciwieństwie do sytuacji, w której pieniążki leżą bezużytecznie w skarbcu. Alchemik, ok, ale skoro nikt jeszcze nie umagicznił w najwyższym stopniu wszystkiego (chyba że ten stan się już odmienił) nie ma sensu budować go wyżej. W stosownym czasie na pewno znajdą się nań środki.

Lucyfer - 2006-09-11 11:34:51

Właśnie skończył się stan w którym nikt nie umagcznił jeszcze sprzętu.

Etrius - 2006-09-11 14:07:53

Ja np. patrząc na stan alchemika będe potrzebował zanidługo rozbudować wszystko o 2-3 poziomy wyżej, bo do 3 dni wszystko umagicznie na maxa :)

Fangorn - 2006-09-11 17:20:22

Czemu atak i obrona sie nie rozwija??

Korthan - 2006-09-11 19:04:57

No bo narazie to sie nie opłaca bo niedługo na turnieju można bedzie wykorzystywać tylko 20% bonusów z budynków narazie to rozwijamy tylko alchemika i umagiczniamy sprzęt a kowala i płatnerza zaczniemy rozwijac jak beda duże nadwyżki kasy z podatku

Etrius - 2006-09-11 20:20:40

Ja mam ciągle nadzieje, ze Admin zobaczy, ze to chybiony pomysł, a przynajmniej zatrzyma te ograniczenia na 50%. Gdyby tak sies tało to nie bedzie tak tragicznie i bedzie mozna w to dalej inwestować :)

Shlaffrock Hasyss - 2006-09-12 00:28:00

Nie uważam tego za chybiony pomysł. Wydaje mi się że turniej dla prawidłowo prowadzonych postaci (czyt. nie podpakowanych bonusem gildijnym) dostarczy znacznie większej dawki emocji :)
Żeby aż tak nie offtopować, gdzie atak i obrona? :P

Elasharr - 2006-09-12 09:13:49

Wg mnie jednak mimo wszystko korzystniejszy jest alchemik póki co. Kiedy stanie się już drogi, to wtedy pomyślę nad dodaniem obrony i ataku. Póki co służy on chyba tylko do walki ze stworami a z tą raczej nie mamy kłopotów, przynajmniej nie ma ich moja dupna postać :).

Poza tym, czekam na choćby najmniejszy prześwit w sprawie nadejścia wojen(oby nastąpił) Wtedy to troszezke się zmieni nasz rozwj :)

edit. Możecie kliknąć sprzęt jeszcze o dwa poziomy ;)

Vesemir z Kaher - 2006-09-21 10:19:46

A ja tak z innej beczki rzucę - ile teraz kosztują łaźnie, bo odnoszę wrażenie, że zaczęły działać i skoro nadwyżkę kassy mamy, to możnaby parę groszy zainwestować w wymycie naszych wojów - zawsze to mniej śmierdzieć będą na turnieju :P
No ale całkiem poważnie, jeżeli nie są one zbyt drogie to możnaby... i poziom gildii się podniesie :)

Sigmar - 2006-09-21 11:31:56

Zglaszam sie z tym za pozno ale wlasnei o tym samym chcialem napisac :) Laznie zaczely dzialac :) mozna by podniesc :) patrze kiedys a tu po przegranej walce w treningu mam 100 hp xD mowie co jest grane a tu po krotkiej dedukcji doszedlem do wniosku ze laznie dzialaja xD wiec zglaszam podniesienei poziomy lazni moze i ne iwiele zaoszczedzimy ale zaoszczedzimy na leczeniu :)

Behemoth - 2006-09-21 12:03:40

Łaźnie? Strata kasy. Na 20 walk wydaje 500-1000 złota na leczenie. Maksymalnie zdarzyło mi się wydać 2k z groszami. Jaki jest zatem sens wydawania grubszej kasy tylko po to, aby zaoszczędzić 1k złota na 20 walkach? :D

Khhagrenaxx - 2006-09-21 12:07:17

No tak, ale jeśli rozszerzysz to na 58 wojowników to już jakaś kasa to jest, a może się okazać, że budynek jest tani jak barszcz i będzie to dobra inwestycja w przyszłość. Co prawda zysk będzie niewielki, ale będzie i to się liczy.

Trzeba znać cenę tego jednego poziomu tej łaźni i policzyć kiedy inwestycja się zwróci etc. ;)

Behemoth - 2006-09-21 12:21:26

No tak... chlapnąłem a nie zastanowiłem się ani chwilkę :P Łaźnie póki co nie działają i tak podczas walki z powtorami :P
Teraz już mówiąc w pełni władz umysłowych stwierdzam, że to byłaby jakaś inwestycja, ale tylko tak jak mówi K. w przypadku gdy łaźnie będą pieruńsko tanie

sykacz - 2006-09-21 12:52:07

Łaźnie nigdy nie miały zamiaru działać podczas walk. One działają tylko podczas treningu. Można je uleszyć, gdyż na treningach zwykle traci się więcej życia niż w walce...

Elasharr - 2006-09-21 14:26:44

Łaźnie są piekienie drogie, ich cena wprost eksploduje z poziomu na poziom, więc wg. mnie ich jakaś większa rozbudowa mija się z celem.

Vesemir z Kaher - 2006-09-21 22:13:30

Behemoth - chyba wyraźnie napisałem, że nie chcę dużo na nie wydać, ale wiesz łaźnie - panienki, drinki w saunie i te sprawy... chyba każdy by tak chciał nie? :P Bo na razie to mamy jedynie skromną umywalnię w której nawet mydła niekiedy brakuje... ot pare desek... nie narzekam już... jak nie podniesiemy łaźni, mto nadal będę się mył w jeziorze :)

PS. Po poście Herszta nie mam więcej pytań - spieprzam do jeziora - wolę zimną wodę, niż przepłacać za saunę :)

IcyDeath - 2006-09-22 08:02:08

Po co wam te łaźnie? Drogie leczenie macie czy co? :O

Azdrubal - 2006-09-22 08:43:16

Hej Icy, a w co niby chcesz ładować obecnie? Masz wszystko u alchemika na maxa? Łażnie pozwolą Ci zaoszczędzić na kosztach leczenia po treningu.

Sigmar - 2006-09-22 12:58:43

Coz moze i sa drogie to racja jendak zaoszczedzic cos pozwola.. ale niech sie dzieje wola Herszta :p na okolo 30 treningow zaoszczedzic mozna nawet 15 do 20 tysiecy a to juz jest troche zawsze wiecej kasy przy sobie i na alchemika :) ale co mi tam :p

Lucyfer - 2006-09-22 13:17:50

A czy jesteście pewni, że tylko w czasie treningu ? Bo mnie coś leczy tez w trakcie czy po walce z potworami, a jeśli to nie łaźnie to może mam jakiąś patronke boginie co mi pomaga czy cos w tym stylu.

A co do sauny to warto nawet większą kase wydać :) Mówie z doświadczenia, kupiłem i nie żałuje :)

Możliwe, że to błąd w odświerzaniu paska. Po ostatniej aktualizacji znowu się coś poprzestawiało. - Sykacz

Aegir_einarson - 2006-09-22 13:51:35

Po walce z potworami przynajmniej u mnie to nie działa.. straciłem życie do 608 i tyle po walce miałem wyślwietlone:) więc chyba to sprawa tej bogini:P

Elasharr - 2006-09-22 18:46:39

Hmm, to może podam z pamięci jak mniej więcej rosnie cena z poziomu na poziom...Liczby w sporych zaokragleniach.

500k
900k
1,5 mln
2,216,838  - tyle kosztuje 20 level

Dla porównania alchemik rośnie mniej więcej
558k
560k
562k
564k....

Podobnie kowal:
1,446 k
1,448 k
1,450 k

Tak żebyście mniej więcej mięli rachubę.

Ja rozważam rozbudowę kowala, aby postacie ze słabym atakiem miały łatwiej na treningach, ale jeszcze nie jestem pewien czy się to opłaci.

Lucyfer - 2006-09-24 11:19:03

Spróbujcie kliknąć pojedyńczą walke a później statystyki. I tak kilka razy: o s t a t n i a   w a l k a ,  s t a t y s t y k i. U mnie działa prawie za każdym razem.

Korthan - 2006-09-24 13:32:42

No ale i tak z tego co poał Herszt widać ze łażni zupełnie nie opłaca sie rozbudowywać według mnie jeśli zostaja jakies pieniadze to nalezy je pakować w kowala/płatnerza bo mimo ze bedzie tylko 20% to zawsze coś a leczenie postaci i tak mało co kosztuje

Lucyfer - 2006-09-24 15:53:46

Mnie tam całkiem sporo kosztuje. A to co napisał Elasharr wcale nie znaczy, że łaźnie są nieopłacalne, znaczy tylko, że szybko drożeją. Ale tak czy inaczej po czasie ich kupno się zwraca, to tak jak z zielarzem. A zaoszczędzone złoto wydamy na umagicznienenia sprzętu, które dają pełen bonus a nie jak kowal tylko 20 %. A na dodatek niektore osoby nawet tych 20% mogą nie wykorzystać bo niektórzy nie rozdają żadnych punktów do zr i zwinności a ograniczenie 75% nadal pozostało i dopiero z tego liczone jest 20% na turniej.

Elasharr - 2006-09-24 18:15:06

Lucyfer napisał:

Spróbujcie kliknąć pojedyńczą walke a później statystyki. I tak kilka razy: o s t a t n i a   w a l k a ,  s t a t y s t y k i. U mnie działa prawie za każdym razem.

To co ty nazywasz działaniem łaźni jest tak naprawdę bugiem w wyświetlaniu. Rzeczywiście jak po "ost walka" naciske "statystyki" to pokazuje mi stan hp sprzed walki. Jednak jak znowu poklikam w ekwipunek, i znowu w staty to się okazuje że te hpki wcale nie wróciły. Po prostu jest taki bug w wyświetlaniu, że jak nacisniesz po walce "statystyki" to wyswietlaja sie hp sprzed walki.

Co za tym idzie łaźnia działa tylko w treningu.

A co z kolei za tym idzie, jej opłacalność jest bardzo niska. Przy znizce 75% na leczenie, wydajemy niezbyt dużo na leczenie po samych treningach. Zeby się zwróciły te grube miliony włożone w łaźnie, musiałoby upłynąć spoooooro czasu.

sykacz - 2006-09-24 23:47:28

Mimo wszystko wolę 2 poziomy łaźni niż 10 alchemika. Za drogi sprzęt jest powyżej +50

Gotrek - 2006-09-25 00:07:11

To na te wojny zbieramy to złoto??Jezeli tak to marnie,bo z pewnych zrodel wiem,ze inne gildie maja juz po 30mln..:(

Lucyfer - 2006-09-25 11:23:49

No jeśli łaźnie działają tylko na treningach to faktycznie są mało opłacalne. Co nie zmienia faktu, że kowal też się zbytnio nie opłaca. A wie może ktoś co w końcu z wojnami ? Są jakieś bliższe informacje na temat tego kiedy będą wprowadzone wojny ? Bo trzeba mieć odłożone jakies złoto na fortyfikacje.

Shlaffrock Hasyss - 2006-09-25 12:43:16

Wojen mili panowie nie będzie jeszcze co najmniej przez miesiąc. Wojtek zadeklarował się że w czasie nudnych wykładów dokładnie przemyśli cały ich system i rozpocznie okres czynnych prac na rzecz wojów.

Co do rozwoju,
łaźnie? Nie koniecznie. Zwróćcie uwagę na fakt, że podczas treningu nie można zginąć, za każdym razem leczymy się korzystając z 75%(?) zniżki w namiocie medyka (czy jak to się tam nazywa). To są kwoty raczej nieznaczne nawet dla tych posiadających xxxx życia.

Alchemik na wyższym poziomie? Na dzień dzisiejszy myślę, że uda mi się umagicznić sprzęt który zaplanowałem do aktualnego poziomu alchemika mniej więcej do okresu dwóch miesięcy.

Kowal i płatnerz? Dlaczego by nie? Wprawdzie na turnieju będzie się liczyło raptem 20% korzyści z tych budynków płynących, ale na pewno podczas walk z potworkami mogą się przydać. Dzięki wysokiej obronie nie potrafię sobie przypomnieć kiedy ostatnim razem zginąłem walcząc z bestyją.

Jeśli u Was również podobny stan zaobserwować można, pora zastanowić się jeszcze raz nad sensem wysokiego podatku, skoro (moim zdaniem) osiągnęliśmy póki co satysfakcjonujący poziom rozwoju. Sugerowałbym koncentrację nad indywidualnym rozwojem postaci, zabaw z alchemikiem. Poziom budynków gildii nie świadczy o poziomie jej rzeczywistego rozwoju.

edit: dlaczego przemawiam grubszą czcionką...?

Behemoth - 2006-09-25 14:04:33

Już dawno wspominałem o rozbudowie kowala ( płatnerza niekoniecznie ). Ja nigdy nie miałem problemów z potworami, ale to zasługa mojej klasy. Wiem, że np szermierze mogą mieć kłopoty z niektórymi potworami. To jeden argument za kowalem czy nawet płatnerzem. Drugi to jednak turnieje. 20% to 1 punkt na 5. Czyli teoretycznie za 1 punkt do obrony czy ataku musimy zapłacić strasznie duże pieniądze, ale mamy ich sporo z podatku. Poza tym obecnie chyba każdy wyciska 100% z budynków gildyjnych, więc każdy punkcik będzie wpływał na naszą postać. Dodajmy do tego kilkudziesięcio procentowy bonus z przedmiotów. To nie daje dużego kopa, ale to zawsze jakiś plus. Łaźnie odpadają, alchemik również ( przedmioty skórzane są już cholernie drogie i ja osobiście zajmuję się tylko brzytwówkami ). Zatem mamy chomikować kasę? Jeżeli będą wojny to i tak trzeba będzie podciągnąć kowala i płatnerza. Czemu zatem nie zrobić tego już teraz? W okresie, gdy żadna inwestycja nie jest do końca dobra

sykacz - 2006-09-25 14:15:28

Policzyłem. Aby wykorzystać w maksymalny sposób bydynki (czyli +325 uniki i +422 trafienia) trzeba mieć:
2167 Uników
2814 Trafień

(Jak to obliczyłem? Na turniej liczy się 20% normalnych bonusów. Normalny bonus to 75% naszych T/U, czyli 20% z 75% to: 15% T/U.)

Fangorn - 2006-09-25 14:33:08

Troche dużo :P

sykacz - 2006-09-25 20:25:14

Mimo wszystko można trochę punktów wsadzić w kowala/płatnerza. Lepiej się z potworami walczyć będzie.

Elasharr - 2006-09-25 23:21:20

Hmm, chomikowanie kasy odpada, bo znając ludzi, tylko część będzie sumiennie zbierać, a reszta będzie żądna potęgi i na chama da wszystko w alchemika.
Z alchemikiem to powoli zaczynam luzować, bo koszt skórek zaczyna być bardzo drogi i powoli ich cena przestaje być opłacalna moim zdaniem. Część ludzi jeszcze chce ulepszać dalej, dlatego ja zrobię tak, ze podbiję jeszcze trochę alchema, tak gdzieś do poziomu góra (+75) i na długi okres nic nie bedę w niego ładował.

Skoro są wyraźne przesłanki, że wojny będą za jakiś czas, uważam że należy już pakować w kowalopłatnerza, z większym akcentem na kowala. Kowal moim zdaniem jest dla nas ważniejszy, gdyż pomaga on osobom o niskim ataku na treningach. Są postacie dające dużo expa, ale mające tyle defa, że dla postaci o niskim ataku są bardzo trudne. Przez to takie postacie muszą atakować osoby dające dużo mniej expa i w rezultacie spadają w dół.
Płatnerza też należy trochę rozwijać, bo pomaga on bardzo w walce ze stworami, a niestety niektóre stwory są dalej trudne dla niektórych dla nas(tak, dla mnie też:) )

Shlaffrock Hasyss - 2006-09-26 14:36:58

Jeszcze raz apeluję o niezbieranie kapusty. Pieniążki bezczynnie leżakujące nie przynoszą żadnych (słownie: ŻADNYCH) korzyści. Wydawajmy na cokolwiek byleby tylko nie przyglądać się rosnącym sumkom. Jeśli trzeba będzie nagle kupić to czy tamto, zaciśniemy pasa i nie będzie wielkich problemów tym bardziej, że na bieżąco rozwijane struktury będą zawsze po naszej stronie.

Fangorn - 2006-09-26 20:35:34

A trudno wam sie walczy z potworami?? Bo mi wogóle nie. Jak dojdziemy to troche wyżej wymienionego poziomu to możemy dalej rozwijać atak i obrone

Korthan - 2006-09-26 22:09:01

Fangorn tobie może sie trudno nie walczy z potworami bo jestes szermierzem ja tez juz nie pamiętam żebym z jakims przegrał chociaż jeśli ma b.silny b.zręczny to bierze mi jakąs część życia czasem nawet ponad połowe ale dla barbrzyńcy albo nawet gwardzisty to wcale się nie dziwie że czasami moga nawet dostawać od potworów i dopóki nic nie zrobia z wytrzymałoscią w tej grze tak będzie a rozwój kowala i płatnerza to według mnie najlepszy na obecna chwile sposób wydania zaoszczędzonych pieniedzy

Elasharr - 2006-09-27 08:57:55

Dobra, podpakowałem alchema do (+72) jeszcze tylko 3 w górę i kończymy z alchemem.

Sigmar - 2006-09-27 22:43:10

zanim ja dojde do 72 to bedzie koneic ery :) ale dorbze wiedziec ze o nas dbasz :D

Asbagarin - 2006-09-28 01:33:07

ja jeżeli wyciągne to co chce na +50 do końca tego tygodnia to bedzie bardzo dobrze ale jeszcze kilka milionow mi do tego brakuje :D
a do +75 hmm to chyba z 3 tygodnie bede dawal :)

Elasharr - 2006-09-28 09:43:23

Spokojnie, według moich założeń to +75 ma starczyć na bardzo długo. Nawet jak ktoś ulepszy te skórki swoje na +75 to będą już one tak drogie, że lepiej mu się bedzie opłacało puklerz, bądź brzytwy ulepszać, więc sądzę, że starczy on nawet tym co najwyżej stoją ze sprzętem.
U mnie kwestia skórek na +75 to chyba kwestia ze 2 miesięcy :)

Fangorn - 2006-09-28 16:55:42

Ja skóre ulepszam poziom na dzień. Teraz mam +50 więc taki stan mi wystarczy na 3 tygodnie. Dla mnie taki układ jest idealny, bo właśnie do 75 poziomu chciałem skóre podpakować i potem sie wziąść za coś innego

Etrius - 2006-10-15 09:34:37

Ja już prawie podpakowałem skórki i teraznie mam pojęcia na co pojdą moje dundusze. Może złoże na gildiee, a może zostawie jakby znowu wpadły jakieśnowości.

IcyDeath - 2006-10-15 10:26:51

LOL :) Oczywiście ze na gildie, czuje ze niedlugo będa wojny to kasa sie przyda. :) Ale radzilbym nie wplacać teraz, tylko trzymac u siebie i jak będzie moment wprowadzenia wojen to wplacic to i zbudować kilka budynkow tych wojennych :)

Shlaffrock Hasyss - 2006-10-15 10:46:17

A ja po raz kolejny przypomnę, że chomikowanie pieniędzy sprzyja jedynie ich gniciu, z czego jak powszechnie wiadomo, korzyści żadne nie wypływają.

Etrius - 2006-10-15 16:25:19

Lepiej zożyć kase do skarbca i niech herszt zrobi z Nią co trzeba :)

www.polishcrew.pun.pl www.coremt2-forum.pun.pl www.harrypotterpbf.pun.pl www.rymy.pun.pl www.lechisci.pun.pl